Kickboks Training bij Kickboxing Institute

 

Kickboks training

Denk jij erover na om te gaan kickboksen? En ben je benieuwd wat je nou allemaal gaat doen op zo’n eerste kickboks training? Hieronder hebben we de belangrijkste elemementen van een kickboks training uitgelegd:

My Heavy bag

Warming-up

We gaan intensief sporten, dus een goede warming-up is belangrijk.

Als je gaat kickboksen bestaat de warming-up vaak uit verschillende oefeningen. Denk hierbij aan touwtje springen, schaduwboksen, buikspieroefeningen en rek- en strekoefeningen.

Combinaties maken

Elke kickboks training ga je combinaties maken. Het leuke hiervan is dat de mogelijkheden eindeloos zijn. Elke trainer heeft andere voorkeuren en zal per les bepalen welke kickbokstechnieken naar voren gaan komen. Denk hierbij aan combinaties met alleen stoten, maar ook stoten gecombineerd met trappen of andersom. Je kan een combinatie beginnen met een jab, maar ook met een trap. Zo kan je ook elke combinatie eindigen met jab of een trap.

Een veelvoorkomende kickboks techniek is de volgende:

  • Linkerjab, rechterjab, linkerhoek en een rechter low-kick.

In deze combinatie gebruik je verschillende technieken en je armen en je benen. De meeste beginners leren deze techniek al op de eerste of tweede les. In een gemiddelde les zullen ongeveer 5 verschillende technieken worden behandeld die je alleen op de zak of met een parter gaat oefenen.

Tussentijdse krachtoefeningen

Gedurende de les zullen kickboks technieken worden afgewisseld met krachtoefeningen. Deze oefeningen kunnen ook al in de warming-up voorbij zijn gekomen, maar dat is geen vereiste. Denk hierbij aan push-ups, dips, squats of jumping jacks. Je kan deze technieken verzwaren met gewichten indien het niet uitdagend genoeg is om zonder gewichten te trainen.

Het verschil in de oefeningen is belangrijk, omdat je met een kickboks training vooral conditie en spierconditie traint, terwijl je met krachtoefeningen ook echt je spiermassa traint. Beide is belangrijk om goed te onderhouden.

My Hiit
_VR57647

Vrij kickboksen op de zak

Om conditioneel even helemaal stuk te gaan is het gebruikelijk om 3×3 minuten vrij te kickboksen op de zak. Tijdens dit moment van de les doen we net of de zak een echte tegenstander is en mag je alles wat je hebt geleerd of waar je op dat moment op komt gebruiken om de zak te verslaan. De zak is de beste tegenstander die je maar kan treffen; hij blijkt onverslaanbaar.

Cooling down

Na de intensieve inspanning van de kickboks training is het tijd voor rust en kalmte. In de cooling down gaan we kort mediteren en tot rust komen. De hartslag gaat weer omlaag en de stress van de les wordt omgezet naar voldoening.

Kickboksleden aan het woord

Wie kunnen jou nou beter vertellen hoe het is om te kickboksen bij Kickboxing Institute dan een paar van onze huidige leden? Daarom vroegen we ze naar hun mening. Hoe ervaren zij hun lidmaatschap bij ons? Je leest hun open en eerlijke antwoorden hier.

‘Liet mij twee trappen op lopen en ik was compleet buiten adem. Wás, want sinds mijn intrede bij Kickboxing Institute Almere heb ik binnen afzienbare tijd een conditie opgebouwd waar je u tegen zegt.  Vandaag de dag wil ik nooit meer zonder. Helaas kunnen we nu niet op de club trainen, maar ik ga lekker thuis verder met de workouts die ik gratis ontvang!’

‘Vanwege het Coronavirus wil ik graag mijn gezondheid verbeteren. Ik zag de acties van Kickboxing Institute en ben direct gestart. Nu doe ik wekelijks de trainingen vanuit huis en ik kan niet wachten tot ik het op de club kan proberen. Ik behaal al resultaat samen met de gratis voedingcoaching. Top begeleiding en een erg leuke actie!

Maak gebruik van de acties!

Start nu en maak gebruik van de tijdelijke acties. Let op, de acties zijn beschikbaar t/m 24 mei.