Go!

Wie wil het niet? Fit en sterk zijn. Een paar kilo afvallen. Een lichaam met minder vet en meer spieren. Goed slapen zodat je elke dag meer dan genoeg energie hebt. Mis jij een stukje spirit in je leven? Ben je vaak moe? Zit je broek te strak en baal je van je ‘flubberarmen’? Het is nooit te laat om te veranderen, dus doe mee met de uitdagende en toegankelijke kickboxing workouts van Kickboxing Institute. Van de bank af, dan gaan we samen aan de slag om jouw sportdoelen te behalen!

Stap 1: de juiste techniek
De techniek bij kickboksen is belangrijk. Het gaat niet om hard trappen of slaan, maar vooral om hoe je kickbokst. Wij begeleiden iedereen, mannen, vrouwen en kinderen, stap voor stap bij het aanleren van de juiste techniek. De techniekcomponent zorgt ervoor dat je beter wilt worden. En juist díe inzet boost je kick box skills en zelfvertrouwen enorm.
Speciaal voor jou hebben onze trainers de 10 beste tips om alles uit je training te halen, op een rijtje gezet. Maar voor we die met je delen, nog even de belangrijkste voordelen van kickboksen op een rij.

Zó effectief is kickboksen:

  • Work that body: Je verbrandt in korte tijd veel calorieën omdat je elke spier in je lichaam gebruikt. Bam!
  • Je vergroot je weerbaarheid.
  • Je wordt niet alleen fysiek sterker, mentaal groei je ook. Doorzetten en concentratie zijn belangrijke facetten die zorgen voor een enorme boost van je mentale gezondheid. Twee vliegen in een klap dus.
  • Doordat je tijdens de training ook aandacht geeft aan je binnenwereld zul je minder stress ervaren en beter kunnen omgaan met de uitdagingen die we allemaal tegenkomen in ons leven.
  • Je krijgt een mooier lichaam: minder vet, meer spieren. Je zelfvertrouwen zal toenemen!

Focus.
Ben je zover? Heb je zin in om te knallen in onze boutique gym? Zorg ervoor dat je goed voorbereid naar de training komt en sta elke keer voor aanvang van de les nog even stil bij je verlangen. Minder stress? Sterker worden? Meer spieren kweken? ‘Gewoon’ lekker een uurtje keihard gaan of wil je afvallen? Houd je verlangen tijdens elke training voor ogen, dat houd je gefocust. En als je dan onderstaande tips ook nog ter harte neemt dan kan niks of niemand jouw sportprestaties nog in de weg staan.

10 tips voor een ultieme training:
1 Combineer verschillende trainingen met elkaar, zodat je meer leert en over-all zult groeien. Combineer bijvoorbeeld een zaktraining met een techniektraining of vraag een personal trainer om enkele lessen 1 op 1 te trainen om je skills te perfectioneren.

2 Train met verschillende leraren. Al onze trainers hebben hun eigen stijl en van iedere trainer leer je weer iets anders. Oriënteer je breed.

3 Train samen met een maatje. Zo motiveer en stimuleer je elkaar op de momenten dat het nodig is, maar kun je ook samen genieten van mooie sportprestaties.

4 Boek een consult bij een van onze voedingsspecialisten. Veel mensen eten zonder het te weten verkeerde producten of teveel of juist te weinig. Gezonde voeding is essentieel om alles uit je training te halen.

5 Formuleer een lonkend doel voor jezelf. Wat wil je bereiken met de training? Maak de volgende zin af: “Ik wil …. “ en deel je doel met je trainer. Denk aan: Ik wil een betere conditie zodat ik een halve marathon kan lopen. Of: Ik wil een vetpercentage van 22% zodat ik mijn favoriete jeans weer pas.

6 Plan elke maand een gratis meetmoment met een van de trainers. Dit houdt je scherp en zorgt ervoor dat je weet welke voortgang je boekt. Ben je tevreden of is het beter om meer op je voeding te letten of vaker te trainen? Meten is weten!

7 Kom trainen in makkelijk zittende sportkleding waarin je je vrij kunt bewegen. Let erop dat er geen scherpe randjes, veters of touwtjes aan zitten waarmee je kunt blijven haken.

8 Volg de trainer aandachtig: hij of zij legt niet alleen uit, maar laat ook zien hoe je het beste traint.

9 Zorg dat je op tijd bent: gehaast de les binnenvallen is jammer. Het is beter om rustig te aarden in de zaal en je mentaal voor te bereiden op weer een knaller van een les.

10 Eet niet teveel vooraf: een zware maaltijd zal je belemmeren om alles te geven. Neem een uur voor de training bijvoorbeeld een banaan, een volkoren boterham met mager beleg of een salade met gegrilde kip.

En last but not least: Train omdat jij het wilt. Je intrinsieke motivatie is het belangrijkst. Focus op je eigen goals en je zult sterker en fitter dan ooit worden.

See you soon! Kickboxing Institute